Jordgubbspaj

Jag vill gärna ha kvar “mina” recept från förra bloggen, så jag kommer att lägga in dem här allt eftersom jag orkar och har tid .

 

Pajdej:

3 dl vetemjöl

1 dl socker

0,5 tsk bakpulver

175 g smält smör

Fyllning:

1 liter jordgubbar

1 msk socker

1 msk vaniljsocker

(Egentligen ska man ha potatismjöl också, för att det ska suga upp vätskan från jordgubbarna. Jag tyckte att det gick bra utan :) )

 

  • Sätt ugnen på 225 grader
  • Blanda ingredienserna till pajskalet och tryck ut i en form.
  • Dela jordgubbarna och lägg i skalet.
  • Strö över sockret och vaniljsockret
  • Grädda i nedre delen av ugnen i ca 20 – 25 minuter.
  • Servera med vaniljsås

Så enkelt och supergott!

 

Leave a Reply

