Söndag, minsann

Ja, idag har det känts som en riktigt söndag. Åtminstone på eftermiddagen och nu på kvällen. Jag är trött både i kropp och knopp, vilket kanske inte är så konstigt efter denna intensiva vecka. Imorse kände jag mig hur utvilad och pigg som helst! Jag åt en lätt frukost och begav mig efter ett tag till gymmet för att möta upp min mamma. Det är roligt att träna ihop på gymmet. Det är i princip bara när jag har sällskap som jag går till gymmet nu för tiden. Jag är hellre ute och springer eller tränar någonting hemma.

När jag kom hem plockade jag lite här hemma. Efter ett tag kom mamma hem till mig och hjälpte mig att tvätta mina fönster – snälla, snälla mamma. Under tiden tog jag ut hennes vovve Mollie på en promenad. Under eftermiddagen/kvällen har jag plocka lite här hemma. Det har dock väääldigt långsamt, då jag vilat mycket för att jag har ont i fötterna och kroppen överhuvudtaget.

Jag har lite grejer kvar att göra innan jag kan ta kvällen. Bland annat så måste jag gå och köpa en glass till en av mina elever. Vi har nämligen haft en tävling i nutidskryss under terminen och jag har lovat att  den som vinner ska få en glass. Anyway, jag ska bara plocka lite till, handla och sedan tror jag det får bli kvällen. Det blir en kortvecka till veckan, men det känns som jag har en del energibrist att ta igen.

Ta hand om er

Leave a Reply

