Tagine

Jag vill gärna ha kvar “mina” recept från förra bloggen, så jag kommer att lägga in dem här allt eftersom jag orkar och har tid .

Vi började med att koka potatis tillsammans med lök och salt och peppar. Vi delade inte potatisen i bitar, men den ska ändå vara i mindre bitar sen, så det borde gå bra att dela innan. Medan potatisen kokade så blandade han ihop sex ägg, ca 100 g ost, en burk tonfisk, lite saffran och persilja. När potatisen var färdig så tillfördes den också till blandningen, gärna i så hela bitar som möjligt – inget mos med andra ord. Rör om och lägg i form (som ska vara smörad och bröad – vilket vi glömde… men det gick bra ändå) Sedan in i ugnen, 200 grader i kanske … 20 minuterNomnomnom
Vad är ert bästa taginerecept?

 

3 thoughts on “Tagine

  1. Jag brukar ha i små kycklingbitar som jag stekt “snabbt”, potatis, persilja, ost, ägg, kryddor…. som alternativ till att koka potatisen brukar jag “stek-fritera” den och låta den rinna av innan den blandas i…. eh kapris också! Tror det var allt. 😉 Yammie!!! ska Insha Allah lagas i Ramadan hos mig. 🙂

Leave a Reply

