Smoothie – Dödligt vapen

Jag vill gärna ha kvar “mina” recept från förra bloggen, så jag kommer att lägga in dem här allt eftersom jag orkar och har tid .
Kan man drica det här? Jajamen, det kan man. Det är en smoothie som kallas för Dödligt vapen och den är gjordpå päron, plommon och spenat. Det är nyttigt för magen och på vilket sätt får ni lista ut själva med tanke på ingredienserna 😉
Jag måste säga att bilden på drycken i boken ser mycket aptitligare ut. Det kan bero på att de har en bättre fotograf OCH att jag inte har följt receptet helt då jag har slarvat bort (?!) min hushållsvåg. Receptet är i alla fall hämtat ur boken 100 härliga hälsodrycker och lyder som följer:
250 g päron
25 g urkärnade plommon
125 g färsk spenat
 
Mixa alla ingredienserna till juice och servera i ett glas med is
 
Jag tycker att det mest smakar päron, så det är inte läskigt att dricka alls.
Leave a Reply

