Podkicker

Det känns lite som att jag är sist på bollen (?) men nu har jag iaf laddat ner appen Podkicker till min telefunk. Där kan man lyssna prenumerera på olika podcasts och få en lista över senast uppdaterade. Allt man behöver göra är att söka på vad man är intresserad av. Jag sökte på islam där de flesta poddar jag hittade var på engelska, men det funkar. Det finns på svenska också, bland annat från Hikmainstitutet.

Jag har än så länge lyssnat på en pod från Hikma och börjat på en om Kristian Gidlund. Jag kan tipsa om en pod från Hikma som heter Själen i en hjärtlös värld. Jag tyckte att den rymde mycket kloka tankar , allt från hur muslimer ska behandla alla människor rättvist till vad Karl Marx egentligen menade när han talade om att religion är ett opium för folket. Superspännande, om ni frågar mig 🙂

Snart ska jag inshallah fortsätta att städa och lyssna på podcasts. Städningen blir så mycket roligare när man har något roligt att lyssna på.

 

Leave a Reply

