“How Christianity led me to Islam”

Idag lyssnade jag på en intressant berättelse av en man som konverterat från kristendom till islam. Jag tycker mycket om att lyssna på berättelse av konvertiter eftersom jag dels kan känna igen mig och dels gör det mig ännu mer säker på min sak. Jag tvivlar aldrig på att jag är på rätt väg, men ibland stärks tron ännu mer genom att höra andras berättelser MashAllah.

Mannen som talade heter Musan Cerantonio och är från Australien, men har ett italienskt och irländskt ursprung. Jag lyssnade på hans föreläsning på podcaster, men den finns även på youtube (som ni ser nedan 😉 ) Föreläsningen är bara 23 minuter lång, så den är perfekt att lyssna/se på då man har en stund över. Han berättar bland annat om sitt sätt att se på Gud och jag tror att det kan vara nyttigt för vem som helst som funderar på Gud att se den här videon och låta sig inspireras och kanske väcka nya funderingar. Dessutom pratar han om hur folk tenderade att se ner på islam, vilket gjorde att han inte brydde sig så mycket om det heller. Med kunskap så kom han på att det där med islam inte var så dåligt ändå..

Se och inspireras  inshallah 🙂

2 thoughts on ““How Christianity led me to Islam”

  1. Selamun alejkum syster,

    Översättning är på bosniska men hon pratar engelska.
    Jag gillar också att lyssna på sådana berättelser 🙂

Leave a Reply

