Avslutningsmiddag

Idag har det verkligen varit en lång dag. Jag hade inte mycket till lektioner idag, eftersom åttorna var på ett projekt på ett annat ställe och niorna fick sluta tidigare. Sjuor hade jag inga idag, förutom min egen i 20 minuter på morgonen 😉 Eftersom jag inte har haft så mycket att göra så sorterade jag en massa papper. Inte så mycket som jag kunde ha gjort, eftersom jag snabbt blev uttråkad, haha. Jag följde till och med en kollega på en lektion som jag egentligen inte hade, bara för att jag hade tråkigt.

Dagen har också varit lång för att det har varit mycket väntan. Niorna hade avslutningsmiddag nu på kvällen och den ville jag gärna vara med på, eftersom jag har undervisat i alla niorna. Så det blev en lång väntan mellan klockan 15 och klockan 18. Jag lyckades fylla tiden rätt så bra med att gå runt lite i affärer, men det är inget stort samhälle så det gick rätt så fort 😉
Det var roligt att vara med på middagen, även om det inte blev så länge eftersom jag behövde åka med sista bussen vid 19.45. Jag hann dock se alla och jag överdriver inte när jag säger att alla var uppklädda till tänderna. Det kändes nästan som att jag var på en studentbal och inte en grundentmiddag 😉

Nu är jag hemma och även fast jag har haft en långsam dag så behöver jag sitta och varva ner lite innan det är dags för sista bönerna och sömn. Något plankande blir det inte ikväll. Jag hoppas inshallah att jag hinner med mina fyrtio minuter innan veckan är slut 😉

God natt på er

Leave a Reply

