Detta har hänt

Jag har inte riktigt hittat tiden/orken att blogga de senaste dagarna, så här kommer en liten update av vad jag har haft för mig de senaste dagarna.

I torsdags träffade jag en kompis som jag inte har träffat på säkert över ett år (!) Hon bor i Malmö och ibland även i Oslo, så det har inte blivit så många turer till vår lilla stad på senare tid. Nu ska hon dock jobba här i några veckor så inshallah har vi fler tillfällen att ses ♥ Hon inspirerar mig på ett sätt, då hon alltid har otroligt mycket energi och den är det av det positiva slaget. Dessutom är hon på alerten när det gäller vad som händer i vår värld. OCH det bästa av allt – hon tar människor för vad de är och är otroligt accepterande. MashAllah.
Vi hade en mysig kväll då vi lagade mat åt oss och hennes mamma. All mat var ekologisk, då min vän är mycket noga med detta – vilket jag tycker är jättebra. När vi hade ätit så spelade vi lite yatzy. Det påminde om gamla tider då vi alltid brukade spela det när vi gick på gymnasiet. Precis som då så förlorade jag varje match, haha. När jag hade gett upp så satte vi oss och pratade och jag fick se bilder från hennes resa till Turkiet. En härlig kväll ♥

Igår var det dags för skolavslutningen för våra elever. Det var en fin tillställning, förstås. Jag tänkte inte på det just där och då, men när jag var på väg hem kände jag mig lite vemodig då jag insåg att jag kanske inte får se några av våra nior igen, inshallah. Dessutom har min mentorskollega varit tvungen att sluta och det känns också tråkigt. Men Alhamdulillah för allt.
Efter avslutningen samlades vi i personalen för avtackning m.m. Det bjöds på smörgåstårta, men några raringar hade tänkt på mig och beställt en räksmörgås istället MashAllah. En i personalen gick i pension, men flera stycken fick gå för att det inte fanns några tjänster kvar för dem.

När vi sa hej då för sommaren och helgen (de flesta av oss kommer tillbaka på måndag) så gick jag hem till en fd kollega. Hon bjöd på mat – och jag som hade precis hade ätit en stor räksmörgås 😛 Dock åt jag både för att det var gott och för att vara artig 😉
Det var mysigt att träffas och uppdatera sig lite. Inshallah ska de flytta söderut i Sverige och sen kanske vidare till Polen, där min kollega är ifrån. Jag hoppas inshallah att vi har möjlighet att ses fler gånger.

Förutom träningspasset så var gårdagskvällen var en riktig segiskväll för mig. Jag lyckades iaf ta mig till affären och handla lite kex, ost och vindruvor till mig och maken som vi sedan förtärde när han kom hem 🙂

Idag är planen att först och främst köpa en present till min kusin, då vi inshallah ska på kalas till henne imorgon. I eftermiddag har jag och mamma tänkt träna. Mellan detta och efter så har jag tänkt att jag ska städa, städa och städa – eftersom det är lördag trots allt 😉

Hoppas allt är bra med er!

 

 

Leave a Reply

