Semester pågår

Alhamdulillah jag älskar att ha semester. Jag hinner med både saker som behöver göras i hemmet och dessutom hinner jag träffa människor lite mer än vanligt. Jag tycker om att jobba också, men den här semestern var väldigt välkommen efter en jobbig vårtermin. Jag ska försöka göra det bästa av den inshallah, så att jag inte blir så rastlös som jag kan bli  😉 En blandning av aktiviteter och lugn.

Igår började dagen som sagt var med en joggingrunda. När jag kom hem slängde jag mig i duschen och sedan iväg till affären. Det blev en hel del handlat. Vårt kylskåp känns nu som en garderob (fundera på den ni 😉 ) Jag menar, kylskåpet men det känns inte som att vi inte har någon mat för när jag ska laga något så kommer jag inte på vad jag ska göra. I-landsproblem deluxe! Alhamdulillah. Jag tror att det var Jamie Oliver som sa att de som inte har så mycket mat är mer kreativa när det kommer till matlagning, då de får försöka göra det bästa av det de har.

Min kära mamma och hennes vovve mötte upp mig när jag hade handlat färdigt. De följde mig hem så att jag fick lägga in sakerna jag hade handlat. Sedan följde jag med hem till dem. Där bjöd mamma på god fika bestående av vaniljbullar och chokladkakor, nomnmomnmom Alhamdulillah. Sen hjälpte mamma mig med mitt hår. Det har blivit så torrt och slitet på senare tid så hon kapade en lång bit. Sååå skönt! Nu ska jag inshallah försöka bli bättre på att hålla efter håret. En del har ju olivolja i håret, men jag vet inte om jag vågar 😛 Någon som har testat?

Efter att ha visat lite bilder från min och makens dagstripp till Göteborg, så körde snälla mamma mig hem. Där var det dags att hänga in och vika alla kläder som hade blivit försummade i några dagar. Sedan började jag en GROVRENGÖRING i köket som ännu inte är färdigt. Jag vill gärna ha det så fint som möjligt här inför Ramadan.
Planen för dagen är inshallah att fortsätta med rengöringen. Sedan hade jag tänkt åka hem till min pappa och umgås med honom. Ikväll ska jag ta en långpromenad med Mollie – då mamma gör sin sista kväll innan sin semester.

Härliga semesterdagar  ♥

Leave a Reply

