Grå tröttdag

Salam

Idag är jag lite trött och det beror nog delvis på för lite sömn, delvis på att det är så grått väder. Det blev sent igår då vi kollade lite på olika hotell. Vi tänker inshallah ta en liten minisemester nästa vecka. Det känns välbehövligt för oss att komma i några dagar. Särskilt för min man som jobbar mycket mer än vad jag gör och inte har en förmån att ha sommarlov.
En del av tröttheten kan också bero på att jag blev väckt imorse. Telefonen ringde för att jag hade fått ett paket från Mango. Jag har försökt tänka att det ska vara löst sittande och att det helst ska vara tyger av naturliga material. Jag är mycket nöjd med det som fanns i paketet. Det enda som jag behöver göra är att lägga upp en av kjolarna jag beställde. Jag brukar kunna lösa att kjolarna är för långa genom att dra upp dem så långt som möjligt, men denna kjol åkte bara ner.. och jag som var rädd att den skulle vara för trång 😛

Under gårdagen hjälpte jag som sagt var pappa att måla. Han ska sätta upp nya brädor på ena husväggen, så jag stod på marknivå och målade bräder istället för att klättra på stegar. Det var “lagom” väder, inte för varmt men heller inget regn. Att jag blev bjuden på pannkakor och senare även kaffe var inte så dumt det heller 🙂
På kvällen visste jag inte vad jag skulle hitta på.  Då kom jag på att makens kusin antagligen skulle gå till gymmet, så jag tänkte att jag kunde joina. Mycket riktigt skulle hon dit. Jag körde lite CT som uppvärmning och sedan blev det ett benpass med diverse olika maskiner. Jag avslutade med ca 1,5 km rodd, medan jag väntade på H’s kusin att bli färdig med sin konditionsträning 🙂

Idag var det inget målarväder, så jag och pappa bestämde oss för att åka till Karlstad. Jag hade bara tänkt följa med som sällskap, men det blev lite budgetshopping för mig. Först köpte jag ett par sjalar på Lager 157. Pappa skulle sedan till Siba och då parkerade vi vid Skopunkten. Jag tyckte att det var hög tid att byta ut mina vita, söndertvättade tygskor mot ett par svarta. Så jag köpte ett par till mig och ett par snygga (vita) till min man. Nu kanske man kan gå ut utan att skämmas för det man har på fötterna 😉 Vita skor är inte ultimat för någon som inte tänker på var hon går, haha.
Efter shoppingen bjöd snälla pappa på mat och sedan åkte vi hem. Nu sitter jag här med en kaffekopp och försöker att piggna till lite. Det verkar hjälpa Alhamdulillah. Ikväll är jag bjuden på middag, men innan dess så boorde jag nog plocka lite här hemma. Vi får se hur det går med energinivån 😉

Jag hoppas ni är vid god hälsa

3 thoughts on “Grå tröttdag

Leave a Reply

