De senaste dagarna

Salam

I onsdags kväll var jag som sagt var bortbjuden på middag, eller kvällsmat.. eller vad man ska kalla det 😉 Våfflor stod på menyn och det kan väl aldrig bli fel? Sällskapet var som vanligt helt suveränt också. Vi pratade, spelade spel m.m. Tiden gick fort som vanligt SubhanAllah och vi hade väldigt svårt att avbryta våra samtal – som vanligt det också 😉

Torsdagen ägnades till att ta tag i tvätthögen. Jag tvättade allt jag kom åt, haha. Sängkläder, sofföverdrag m.m. Det enda som jag inte hann med var gardinerna som jag också vill tvätta en omgång. Det får bli nästa gång jag tvättar inshallah. Jag ser semestern delvis som en stund att ta det lugnt och delvis som ett sätt att komma ikapp delar i livet. Städningen är en av dessa delar…
På eftermiddagen tog jag en liten paus från allt vad tvätt hette och åkte hem till min kära mamma. Hon har också semester så jag vill passa på att umgås så mycket som möjligt med henne. Hon bjöd på glass och kaffe, nomnomnom. Hon var också snäll och hjälpte mig att lägga upp min nya kjol, så nu kan jag ha den när vi åker till Göteborg på måndag inshallah.
När jag kom hem hade jag tänkt att ge mig ut och springa, men regnet hängde i luften så jag tog det säkra före det osäkra och gick till gymmet. Jag har absolut inget emot att springa i regn om det duggar, då är det bara skönt. Det som jag INTE vill springa i är spöregn. Så gymmet fick det bli och där blev det ett distansrekord. Fyra kilometer utan att gå, vilket kanske inte låter så långt för en del men för mig är det så. Jag har ju varit med på Vårruset som är fem kilometer, men då har det blivit lite promenader emellanåt. Alhamdulillah det är så skönt att se utvecklingen och att gå från att  inte kunna springa alls långt utan att stanna till att springa flera kilometer känns jätteskönt. Jag hoppas att ni inte ser det här som skryt – det är inte så jag vill att det ska framställas. Jag vill inspirera er till att utvecklas och försöka nå nya mål, även om det verkar svårt till en början.

Igår var det målning som stod på schemat. Pappa hämtade mig på förmiddagen och sedan var det dags att sätta igång. Jag står på markplan och målar bräder som sedan ska upp på ytterväggen. Det var många bräder som skulle målas och det kändes i mina axlar och delvis i armarna att det är rörelser jag inte är van. Det gjorde lite ont, men idag känns det bättre Alhamdulillah.
När jag kom hem på eftermiddagen så ringde jag till min mamma och bjöd hit henne på fika. Som sagt var, man får passa på när vi båda är lediga. Så mamma och Mollie var här i en dryg timme. Resten av kvällen ägnade jag åt att plocka in tvätt och småplocka lite i hemmet. När maken kom hem blev det lite mat och choklad (åh vad jag är nyttig nu.. eller inte 😛 ) Sedan var det faktiskt dags att sova.

Idag fastar jag och inshallah gör jag jag det imorgon också. När jag fastar försöker jag hålla ner på aktiviteterna. Jag har inte planerat något mer än att vara hemma. Det kommer inshallah bli en del koranläsning, lyssnande på föreläsningar m.m.
Vad har ni planerat? 🙂

 

Leave a Reply

