“Salah is the backbone of this religion”

Mrs Coskun skrev för några dagar sen om vikten av att be och hur man ska ha ett positivt förhållningssätt till bönen för att det ska bli lättare. Ett jättebra inlägg MashAllah.
I inlägget finns också en mycket fin video som tar upp bland annat:

– Historian bakom bönen och varför vi ber just fem gånger varje dag.

– Om hur STOR betydelse bönen har inom islam och bakgrunden till detta.

-Hur man gör wudu/tvättar sig inför bönen

– Vad som bryter wudu. Alltså när man behöver wudu igen.

– Hur man ber

 

Jag tänker att videon är bra för någon som precis har börjat be, men också för någon som vill förbättra sin bön. Jag har bett i snart ett år Alhamdulillah men jag känner ändå att jag kan lära mig något nytt och förbättra bönen. När man gör något under en lång tid utan få lite ny “input” eller påminnelser så är det lätt att man gör småfel utan att tänka på dem. Det är också lätt att man börjar slarva när man inte tänker på HUR viktig bönen egentligen är.
Här finns samma video som Mrs Coskun lade upp, fast med svensk text (klippet är på engelska)

 

 

 

 

 

Leave a Reply

