“Trädgårdsblandning”

Efter en vecka av mycket fika så kände jag att det var dags att FÖRSÖKA bli lite nyttig igen. Dessutom börjar ju Ramadan alldeles jättesnart och då vill jag försöka göra så bra val som möjligt. Att äta socker då kan göra det mycket svårare än vad det behöver vara.

Igår slog jag upp  boken 100 härliga hälsodrycker och hittade drycken Trädgårdsblandning som ska verka utrensande.

Ingredienser

75 g kärnfria plommon (katrinplommon)

100 g björnbär

1 dl äppeljuice (helst utan socker)

Flytande honung (i receptet stod det 1 tsk men jag tog mer)

 

Så här gjorde jag:

1. Jag blandade plommonen och björnbären i en mixer och mixade tills den blev slät.

2. Tillsatte äppeljuicen och honungen och mixade.

3. Tillsatte mer honung för att jag tyckte att det var lite surt 😉

 

One thought on ““Trädgårdsblandning”

  1. sv: Jag försöker vara vegetarian, jag har som mål att bli helt vegetarian till och med vigseln 3 augusti. Så jag så att säga fasar ut köttet ur min kost 😀

Leave a Reply

