Migrationsverket

Åh, Migrationsverket går mig verkligen på nerverna nu. I snart 1,5 timme har jag försökt ringa dit och efter att ha knappat in ärendenummer m.m. så får jag till svar att det inte finns några lediga handläggare just nu .”Alla linjer till vår kundtjänst är upptagna” Varför har de inte telefonkö? Inte för att jag är ett stort fan av telefonköer heller, men det hade ju åtminstone varit bättre än att försöka chansa på att nu kanske det finns någon ledig.
De flesta som ringer har en nog svår situation – så varför inte försöka underlätta det för alla? Jag är ju ledig så egentligen gör det inte så mycket – mer än att jag hellre hade varit ute i det härliga vädret idag, istället för att sitta och ringa var tionde minut. Den som jobbar har kanske inga möjligheter att komma fram.

One thought on “Migrationsverket

Leave a Reply

