Veckan som gått

Alhamdulillah vilken fullspäckad vecka det har varit. De korta stunder som jag har hunnit sitta vid datorn har inte räckt till för några längre blogginlägg. Fast det är väl så det ska vara under sommaren 🙂

Måndag: Jag fick uppdraget att passa brorsdottern medan min bror och min far “justerade” min brors altan. Det gjorde jag förstås så gärna! Det var full fart hela dagen med gungning, åka rutschkana, plocka äppelkart, springa m.m. Fast den mysigaste stunden var förstås när hon somnade i mina armar MashAllah.

Tisdag: Återigen var det dags att passa brorsdottern en stund. Den här gången hade brodern och hans fru ett uppdrag i Karlstad så vi åkte alla dit och medan de gjorde det de skulle så gick jag och brorsdottern till Mariebergsskogen. När vi varit där en stund så anslöt sig brodern och hans fru och sen även hennes systrar och den ena systerns familj. Det var en mysig dag, men mycket varm! Men Alhamdulillah för allt.

Onsdag: Jag hade fått slut på böcker om islam att läsa (förutom Koranens budskap då förstås) så jag kom på att det ju faktiskt finns ett bibliotek i vår stad 😉 Jag hittade som sagt var denna bok  och jag blev SÅ glad Alhamdulillah. Jag har väldigt svårt att slita mig när jag läser den boken.
När jag var på väg till biblioteket ringde jag till min mamma och hon var på väg för att möta min bror och brorsdotter, så jag mötte upp dem jag också så fick jag umgås med dem för tredje dagen i rad 😀 När jag kom hem så satte jag mig i parken mittemot vårt hem och började läsa i boken. Efter ett tag ringde mamma för hon skulle fråga något och det slutade med att hon och Mollie (hunden) kom och hälsade på mig i parken.

Torsdag: Jag och makens kusin och moster gick på jakt efter kläder till min makens pappa, då det var stooor rea. Vi (eller mest de 😉 ) hittade massor med fina kläder till honom MashAllah. Det var faktiskt roligt att handla kläder till någon annan än sig själv och leta efter specifika saker som han nog skulle tycka om. Nu har jag aldrig träffat makens pappa, utan hade bara instruktioner att gå efter – men det var riktigt roligt ändå.

Igår: Jag och mamma åkte till grannstaden och shoppade litegrann. Bland annat köpte jag strödadlar som jag tänker använda i en müsli som jag ska gör inshallah. Jag har aldrig gjort müsli förut så det ska bli spännande 🙂

Idag stod det barnkalas på schemat. En av mina kusiners äldsta fyllde två år. Det är så himla mysigt med barnkalas och extra roligt blir det ju när de får vara ute och leka. Tack Gud för att jag blivit välsignad med brorsdotter och kusinbarn ♥

 

Förutom allt detta så har vi förstås haft mysig iftar varje kväll 🙂

Leave a Reply

