Salam aleikum

Nu är det “skamligt” längesedan jag skrev här, men i ärlighetens namn så har jag inte haft varken lust eller tid. Men nu är jag i en period då det händer mycket och då är det skönt att skriva av sig lite,

Sedan jag sist skrev så har det hänt mycket. Det mest spännande är att jag har varit i Sousse, Tunisien och hälsat på min mans familj för första gången och varit med hans systers bröllop  ♥ Jag hade verkligen the time of my life mashAllah. Makens familj är sååå underbar och bröllopet var verkligen hur roligt och annorlunda som helst. Dessutom fick ju jag och maken mycket tid ihop vilket inte hör det till det vanliga i vår vardag då vi jobbar olika tider. Alhamdulillah jag är så glad över den här resan och inshAllah åkker vi tillbaka på påsklovet. Jag saknar min “andra” familj sååå  ♥

Nu är det nästan en månad sen jag kom hem och vardagslunken är ett faktum. Eller lunk och lunk, det är nu den stressigaste tiden för en högstadielärare (och elever)… börjar. Snart ska betygen sättas och då gäller det att ha tillräckligt med material för att kunna sätta ett rättvist betyg. Samtidigt börjar eleverna känna av stressen mer och det blir en rätt uppskruvad stämning. Men alhamdulillah är den här perioden inte så lång ändå. Och när det känns som jobbigast tittar jag tillbaka på min mentala bilder från Tunisien (och ibland riktiga bilder också 😉 ) och drömmer mig tillbaka. Så vänder jag mig till Gud och ber om tålamod och styrka att ta mig igenom det här utan att bli ett nervvrak 😉

Jag hoppas att allt är bra med er!

Salam

One thought on “

Leave a Reply

