Härlig dag

Salam aleikum

Alhamdulillah, vilken härlig dag det har varit idag!  Gårdagens arbetsdag slutade i förtvivlan, medan dagens arbetsdag slutade precis tvärtom. Jag känner mig väldigt hoppfull inför den kommande undervisningen. Idag fick eleverna spela rollspel som handlade om ett rättsfall. De var sååå duktiga och ansvarsfulla. Jag fick se sidor som jag inte har sett förut och det var väldigt givande. Det känns som att jag äntligen kan testa några nya idéer som jag velat testa sedan jag började som lärare.

Igår var jag dessutom orolig för att jag hade tappat bort en hel klass prov (!) Jag hann inte kolla ordentligt innan jag var tvungen att ta bussen hem. Det har gnagt lite och jag har varit ovetandes till idag. Jag stod vid mitt skrivbord och bad Gud att hjälpa mig att ta fram proven. Jag öppnade en mapp… och där var de  subhanAllah 😀

Planen för eftermiddagen är inshAllah att träffa min bror och hans familj. Att träffa brorsdottern gör den bästa dagen ännu bättre ♥ Snart blir hon storasyster också inshAllah. Lillasyskonet är beräknat till 12/12. Det ska bli så spännande och roligt inshAllah ♥

Jag hoppas att ni är vid god hälsa!
Ha en fin helg 🙂

 

2 thoughts on “Härlig dag

Leave a Reply

