wpid-Screenshot_2013-11-25-20-27-09-1.pngSalam aleikum

I tid av stress och press är det lätt att vi tappar fokuset på det som är viktigt i våra liv. Vi kanske offrar hälsan, familjen m.m. bara för vårt jobbs skull – eller vad det nu kan vara. Jag känner att jag tappade fokus på det viktigaste i mitt liv: Gud och islam. Det är inte så att jag har slutat be eller så, men fokuset har inte varit där som det borde ha varit. Det har gjort att jag har blåst upp saker till för stora proportioner och det har lett till en negativ spiral med bara dåliga händelser.  Det händer alla troende ibland, men alhamdulillah så kan man ta sig förbi det inshAllah.

Jag bestämde mig för några dagar sen att försöka hitta tillbaka till Allah. And alhamdulillah ända sedan den dagen har jag känt ett lugn i min själ och jag känner att den negativa spiralen har förvandlats till en positiv spiral. Jag låter inte småsaker nå min “själ” eller ta för stor plats i mitt hjärta eller hjärna. Dessutom är det så att fler positiva saker har hänt mig de senaste dagarna. ALHAMDULILLAH

Må Allah leda oss alla på den rätta vägen och sprida frid i våra hjärtan och sinnen.

Leave a Reply

