Bättre och bättre alhamdulillah

Salam aleikum

Hur är allt med er?
Med mig känns det rätt ok nu, alhamdulillah. Jag hade som sagt var lite medicinska problem som behövde lösas, men idag har jag varit läkare och har fått medicin så inshAllah ska jag vara frisk snart 🙂

Efter läkarbesöket så åkte jag hem. Det var ingen idé att åka tillbaka till jobbet, då min arbetsplats ligger 10 mil ifrån där jag var och fem mil från där jag bor. Dessutom hade jag fixat vikarie så eleverna hade nog blivit väldigt konfunderade om jag dök upp 😉 Jag visste inte när jag skulle kunna komma tillbaka till jobbet, eftersom jag var på en akuttmottagning – vilket betyder att om det kom något akut så skulle jag få vänta. Alhamdulillah kom det inget akut.  Så jag tog första bästa buss hem när jag var färdig vid 11-tiden.

Det var väldigt lyxigt att komma hem så tidigt. Egentligen skulle jag ha varit hemma först vid halv sju, eftersom jag skulle ha ett utvecklingssamtal egentligen. Med den tid jag har haft hemma har jag plockat lite i hemmet, lagat god  “halvgrekisk” fiskgratäng (recept kommer inshAllah) och  faktiskt tagit mig en liten tupplur. Och så klart har jag bett , men det är självklart för mig 🙂

Nu när jag fick tid över så är det tänkt att jag inshAllah ska ut och äta med några kompisar om ett par timmar. Sedan ska vi inshAllah på en litet mingel där folk har ljus, smink m.m. till försäljning. Det verkar roligt 🙂 Och skönt med lite vardagslyx och kvalitetstid med tjejorna! 🙂

Hoppas att allt är bra med er inshAllah och kom ihåg att ta hand om er själva – både kropp och själ 🙂

 

 

One thought on “Bättre och bättre alhamdulillah

Leave a Reply

