Salam aleikum vänner

Dagarna är fullspäckade nu för tiden, som jag säkert har nämnt förut 😉 Det är både jobb och trevligheter som tar upp min tid. På jobbfronten är det full fart mot betygsättning som gäller. Några av mina elever gjorde prov i torsdags som jag inshAllah ska rätta imorgon och på onsdag ska en annan klass göra prov. Sedan har jag inshAllah underlag för betygsättning och sen borde jag kunna sätta ett rättvist betyg.

Trevligheterna då: I förrgår var jag som sagt var på mingel med några kompisar. Det var olika försäljare som visade upp saker ur sitt sortiment som man så klart fick köpa. Det var kläder, aloe vera-produkter, smink, ljus m.m. Utan att säga vad jag hade köpt så visste min man att jag hade köpt en kräm av något slag, haha 😉 Han känner mig. Jag köpte en hudcreme, ett läppcerat och en tvål som alla innehöll aloe vera. Tyvärr såg jag senare att krämen innehöll parabener, men jag kan ju använda den till den är slut iaf 🙂

Igår kväll gjorde jag en citronpaj som jag och min man åt när han kom hem. Det var riktigt längesedan jag gjorde citronpaj fast det är en av mina favoritpajer. Jag har faktiskt inte gjort den så länge jag och maken har varit tillsammans. Så det var första gången han åt den igår och han var nöjd 🙂 Så inshAllah gör jag den fler gånger. Jag ska försöka lägga upp receptet på pajen (och fiskgratängen från ett tidigare inlägg)  en annan dag inshAllah.

Idag har jag gått och gått och gått, känns det som 😉 Jag var ute med mammas hund i förmiddags eftersom mamma jobbade. Promenaden som skulle ta en timme max tog två timmar, ooops! 😉 Förutom promenad så ägnades förmiddagen till att jobba (så klart) och förbereda för eftermiddagens aktivitet… Då var vi nämligen på min svägerska 30-årskalas. Även dit och hem blev det promenader, och det är ganska långt dit. MEEN, jag har ätit både kakor och supergod tårta, så de där promenaderna gjorde nog gott 😉 Förresten så var det inte säkert att det skulle bli något kalas då min svägerska är höggravid och bf är om fem dagar 😉

Nu har jag landat hemma i “nya” fåtöljen med fötterna i högläge, alhamdulillah. Jag hade tänkt jobbat lite mer nu på kvällen, men inshAllah samlar jag lite energi nu och tar resten av jobbandet imorgon.

Hoppas allt är bra med er  ♥

De har gjort det mycket fint vid älven 🙂

Leave a Reply

