Salam aleikum

Nu har jag äntligen julledig alhamdulillah. Efter den här hösten är ledigheten extra välkommen. Även om jag fick en skön break i form av en resa till Tunisien så har det varit en tuff höst, men alhamdulillah för allt. Nu ska jag ställa om mitt fokus och tänka på det som är verkligt viktigt här i livet in shaa Allah; familj och vänner. Dessutom ska jag försöka vila så mycket som möjligt och samla nya  krafter inför nästa termin.

De senaste jobbdagarna har ägnats åt städning . Den delen av skolan jag jobbar i ska rivas efter jullovet in shaa Allah, så vi har varit och tvungna att flytta grejer och städa.  Det är som min kollega sa att vi brukar vara trötta i huvudet efter en hel termin, men nu är vi trötta i kropparna också 😉 Men alhamdulillah jag är så nöjd med min flytt. Jag har bytt arbetsrum och nu sitter jag bara med en hel drös med goa tjejer ♥ Så jag kan verkligen inte klaga.
Idag jobbade vi bara till lunch. Då blev vi bjudna på jultallrik. En del av mina kollegor blev lite avundsjuka på min tallrik. Jag äter ju inte kött så jag fick en tallrik med fisk m.m. på istället. Min tallrik såg mycket aptitligare ut än de andras och det var många som inte åt upp sin mat.

Förutom jobb har jag hunnit med att träffa brorssonen för första gången ♥ Han är så sööööt mashAllah. Jag ser fram emot att han växer upp så att vi kan leka in shaa Allah, haha 🙂 Men så länge går det bra att bara snoooosa ♥

Hoppas att ni är vid god hälsa!

Leave a Reply

