Vänner och manifestationer

Salam aleikum

Alhamdulillah vilka underbara dagar jag har haft! Igår var jag först och fikade med två av mina kusiner som jag inte träffar allt för ofta. Sedan åkte jag vidare till min bästa barndomskompis och hennes familj där jag blev bjuden på både mat och fika. Det var supermysigt att träffa både henne och barnen. Jag fick det bästa välkomnandet av deras treåring: “Jag gillar dej” Haha, sötnos ♥

Idag var jag med på något riktigt häftigt, nämligen en manifestation mot rasism – “Karlstad för mångfald mot rasism” ♥ De tror att det var över 2000 människor som samlades där för att manifestera mot att rasism. Det var en så skön och befriande känsla att vara där. Det var skönt att veta att ingen av dessa människor som var där var rasister, utan att alla vill kämpa emot det istället. Alhamdulillah för människor med hjärtat på det rätta stället! Ibland får jag ont i magen när jag tänker på hur mycket rasism och vardagsrasism det finns i vårt land. Då är det skönt med sådana här tillställningar för att visa att det finns hopp!

Det var många som marscherade mot rasism när manifestationen Karlstad för mångfald och mot rasism hölls på söndagen. Susanne Kielba, en av arrangörerna, var en av de som talade inför den stora folkmassan.

Bild från: http://nwt.se/karlstad/article1454765.ece

Efteråt följde jag med en f.d. arbetskamrat och hennes barn hem till dem. Återigen blev jag bjuden på lunch och fika – bortskämd.nu 😉 Alhamdulillah för mina fina vänner.
Nu är jag hemma i min trygga vrå med ena foten i högläge. Jag lyckades nämligen vricka eller stuka den igår och det blev inte direkt bättre av att springa runt på manifestation, haha. Men det får det vara värt 🙂

Hoppas allt är fint med er in shaa Allah

Salam

3 thoughts on “Vänner och manifestationer

  1. Aw vad mysiga dagar du har, håller med om att det är befriande att vara kring människor som tänker på samma sätt! Hoppas allt är bra Mira. 🙂

  2. Jag måste erkänna att jag är väldigt dålig på att delta på manifestationer och demonstrationer men det värmer att se så många människor samlas och kämpa för en god sak, ma sha Allah.

Leave a Reply

