Koranen ♥

Ett av mina mål under Ramadan är att läsa den svenska översättningen av koranen och försöka förstå innebörden mer. SubhanAllah jag blir alltid så lugn i själen när jag läser den eller när jag lyssnar på den på  arabiska. In shaa Allah vill jag i framtiden kunna läsa koranen på dess rätta språk ♥

 
Det finns olika sätt att ta del av koranen. Ett sätt är att lyssna på den. Idag letade jag efter en svensk översättning av juz 3, men jag hittade ingen. Däremot finns många suror översatta till svenska på Koranens budskap. Länken hittar ni här . Jag hittade dock en engelsk översättning på koranen som jag delar här under mashAllah. Om någon vet någon video eller ljudfil där det finns indelat i juz på svenska så får ni gärna dela med er 🙂

Här är juz 3:

 

Leave a Reply

