Palestina ♥

Det som händer i Palestina nu krossar verkligen mitt hjärta. Det är så svårt att förstå att det kan finnas människor som vill döda andra människor för… ingenting. Israels mål verkar vara att utplåna palestinierna helt och de verkar vara inriktade på de svagaste – barn och sjuka. Hur kommer det sig annars att så många barn har blivit dödade? Hur kommer det sig annars att de går in i sjukhus? Och det värsta är att ingen har någonstans att fly… gränserna är stängda åt alla håll.

VI måste var och en ta ansvar för att inte stötta denna fruktansvärda regim och detta folkmord. Det kan vi göra genom att bojkotta olika produkter och företag som stöttar Israel (se länk här:http://muslimvillage.com/2014/07/13/55694/8-israeli-products-boycott/ ) Det vi också kan göra är att kontakta våra politiker som har en chans att lyfta frågan till nationell nivå. Min vän (och syster i islam) har formulerat ett mail som jag tänker skicka till regeringen och de olika riksdagspartierna och som ni också kan skicka:

Hej!
Med tanke på det eskalerande våldet och det eviga förtrycket riktat mot palestinierna i Gaza vill JAG och många med mig att NI som folkvalda lyfter frågan ibland er och tar beslutet att BOJKOTTA Israel för att på det viset markera att vi i omvärlden och då speciellt Sverige tar avstånd från det folkmord som pågår mot palestinierna och som har pågått sedan 1940-talet.

Med vänlig hälsning

Adresser:
* Vänsterpartiet:info@vansterpartiet.se
* Socialdemokraterna: socialdemokraterna@riksdagen.se
* Miljöpartiet: info@mp.se
* Centerpartiet: info@centerpartiet.se
* Folkpartiet: info@folkpartiet.se
* Kristdemokraterna: info@kristdemokraterna.se
* Moderaterna: info@moderat.se
* Till regeringen och det olika ministrarna: http://www.regeringen.se/sb/d/3051.

Ni har min tillåtelse att sprida det här blogginlägget och även använda det på er egen blogg.

Tack för att DU är med och påverkar