10547246_1432664870350403_2123143743_n

Eid Mubarak kära systrar

Alhamdulillah Eid är här  ♥ Ramadan är förbi och det känns lite tomt på ett vis, men alhamdulillah att Eid är här. Ramadan har. som alltid, gjort mig mer medveten om hur tacksam jag ska vara för att jag har de basala förnödenheterna i livet – och mycket mer än så. Må Allah låta oss uppleva Ramadan nästa år igen.

Dagen började med en liten frukost och mitt älskade morgonkaffe alhamdulillah. Mannen begav sig till moskén vid 8.30 (ovanligt sent här). Det är ingen moské egentligen utan en källarlokal eftersom jag bor i en så liten stad. Det finns ingen plats för kvinnor, men på Eid har de delat upp så att männen går dit först och kvinnorna sen. Så jag var där för första gången idag alhamdulillah  ♥ Det var en speciell känsla att be med systrar som bor i samma stad. Jag känner bara ett par av de tjejer som var där och de tog väl hand om mig. Jag hoppas att ni som är vana moskébesökare tar hand om vilsna revertiter som mig 😉

Resten av dagen vet jag inte vad det blir riktigt. In shaa Allah går jag till min mamma sen – hon ville bjuda på glass 🙂 Jag har planerat att bjuda hit vänner och familj på lite Eidfirande de närmaste två dagarna. Det verkar vara lite svårt att få ihop, men in shaa Allah ska jag väl få in någon träff i alla fall 🙂

Det är många som firar den här dagen med sorg i hjärtat på grund av det som händer i Palestina (och på andra platser). Det är fortfarande viktigt att vi kommer ihåg dem i våra böner. Dock får vi inte låta det dra ner oss. Vi måste ha hoppet uppe, så som många palestinier har. Ha tillit till Gud och tappa inte hoppet. In shaa Allah så är Palestina snart fritt.

Leave a Reply

