Fin vecka

Salam aleikum

 

MashAllah vilken härlig och social vecka det har varit alhamdulillah. Under Ramadan var mitt fokus på det innerliga och personliga. Nu har fokuset varit på att träffa vänner och familj (utanför att den delen glömma det innerliga och personliga) och det har varit mycket trevligt. Jag ska försöka göra en snabb resumé in shaa Allah 😉 Jag hoppas inte att ni inte tycker det är tråkigt, men det här är lite som en dagbok för mig också.

Tisdag: Jag bjöd in några vänner på Eid-fika. Tyvärr var jag lite sent ute så det var inte så många som kunde komma – men två stycken kom i alla fall alhamdulillah. Vi fikade hos mig och sedan gick vi ut och satte oss på en filt i det fina vädret. Detta är två vänner som jag har känt mycket länge. De hade inte träffat varandra på jättelänge, så det blev mycket nostalgiska samtal. Jättemysigt  ♥

Onsdag: På förmiddagen åkte jag hem till pappa och hjälpte honom måla lite på huset. Det var ett skönt träningspass efter alla fika som intagits dagarna innan, haha. På eftermiddagen bjöd jag in honom, farfar, mamma och min bror med familj på fika (igen 😉 ) Det var första gången alla samlades hos oss så det var också mycket lyckat. Älskade familj  ♥

Torsdag: En före detta arbetskamrat och hennes två barn kom och hälsade på  ♥ Vi gick lite i affärer och sedan köpte vi med oss baguetter och åt lunch i en stor park som vi har här. Efteråt lekte barnen (och vi 😉 ) i lekparken. Efter att vi lekt av oss lite energi var det dags att fylla på med lite mjukglass, nom nom nom. Alhamdulillah. Efter det gick vi runt i fler affärer innan vi gick till nästa lekpark. Väl där kom jag och min kompis på att vi inte druckit något kaffe (“katastrof”) så vi gick hem till mig en sväng och ordnade det innan det var dags för dem att åka hem igen. Det var en riktig skön utedag och jag var sååå trött när jag kom hem 😛 Alhamdulillah.

Fredag: Dagen blev en städ- och tvättdag då jag inte riktigt hunnit med det innan. Dock hann jag faktiskt med ett besök från pappa och ett besök till mamma 😉

Lördag: Igår var vi ett glatt tjejgäng som styrde vår kosa mot Karlstad. Två i vår vänkrets har gift sig under det här året och vi har inte riktigt haft möjlighet att fira dem – så det var vårt mål för dagen. När vi kom till Karlstad så överraskade vi dem med ett besök på “Nails 4 you” där de fick en varsin spapedikyr. Under tiden medan de fick den gick vi andra runt i lite butiker.
Sedan var det dags för glass (igen! 😉 ) Så klart köpte vi den på Carli Choklad som har den godaste glassen (och chokladen) som jag någonsin har smakat på alhamdulillah. När vi käkat färdigt åkte vi och handlade mat inför kvällens grillning. Mycket effektivt handlande! 😉
Vi tog sedan vårt pick och pack och åkte till en av mina vänners familjs hus på landet där grillande och lekande ägde rum 😉 Det var så oerhört härligt att vara på landsbygden. Det var så underbart vacker natur mashAllah och det var så skönt att det inte fanns några grannar i närheten (bara kossor, kanadagäss och tranor 😉 ). Det blev en dag/kväll med mycket skratt och framplockande av många minnen  ♥

 

Idag är planen att fortsätta med den där städningen som jag påbörjade i fredags. Det är perfekt väder för det idag – regn, regn, regn (alhamdulillah)

Alhamdulillah för den här veckan, den har varit underbar

One thought on “Fin vecka

  1. Förlåt att jag dröjt så länge att svara på dina frågor, men med sådana där långa svar krävs det för mig ett tag, haha. Håller inte med dig om allt men finns också saker som jag håller med om som att vi båda är mot förtryck på alla människor oavsett religion. Det där kommer inte från Gud…
    Visste du att det var Hamas som ställde sina egna barn och kvinnor som sköld när Israeliterna skulle bomba? Israel ville egentligen inte bomba barnen och kvinnorna så de sa åt Hamas att ta de ut ur krigszonen men istället gjorde Hamas att barnen och kvinnorna fick vara just där för att det skulle se ut som att Israel är hemska mördare. Alla av muslimerna är inte för Hamas. Jag undrar bara varför det här inte kommer fram i median när själva muslimerna är emot Hamas.
    Det här sker mot kristna just nu: http://magasinetneo.se/blogg/etnisk-och-religios-rensning-i-medieskugga/

    Låter som att du haft riktigt trevliga dagar! och glass är ju så gott. Brukar äta det ofta på sommaren.

Leave a Reply

